Klubinformation

FC Culpa er ifølge klubbens vedtægter en klub "for jurastuderende og andre”. Sandt er det, at vi som alt overskyggende omdrejningspunkt og fundament for vores eksistens har jurastudiet ved Københavns Universitet.

Derfor er det ikke overraskende at stort set alle vores spillere er jurastuderende, omend civilt beskæftigede folk i tidens løb har kunnet snige sig ind i vores "indspiste" flok. Det fælles sociale og faglige fundament for klubbens spillere giver ud over et uforligneligt sammenhold i klubben også en veldefineret profil af vores klub udadtil.

Som ny jurastuderende er det vigtigt at få engageret sig i sit studie, lyder det evige mantra. Det kan vi kun slutte op omkring fra klubbens side, og tilbyder i den forbindelse et sportsligt og socialt tilbud til Fakultetets studerende på tværs af årgange, alder og øvrige interesser. Det sociale netværk man får opbygget i en klub som FC Culpa vil utvivlsomt være en stor hjælp på et til tider svært studie. At alle sociale arrangementer som fester, fredagsbarer og lignende pludselig bliver tilføjet en ny dimension af at man nu kender så mange flere folk, skal man heller ikke undervurdere betydningen af.

Vi tilstræber i vores økonomiske tilrettelæggelse af klubben at være en omkostningsorienteret klub. Vi er jo alle studerende og dette skal også kunne ses på vores kontingent. Vi har derfor et ved sammenligning ekstraordinært lavt medlemskontingent, for tiden beskedne kr. 350,00 pr. halvår for studerende. FC Culpa er dermed et meget billigt sportsligt og socialt tilbud.

Vi har derudover i klubben altid haft som en styrende filosofi, at vi skal være Københavns bedst klædte hold, hvorfor vi spiller i helt hvide Adidas spillersæt.

FC Culpa træner en gang om ugen på vores baner i Valby Idrætspark. I sommerhalvåret træner alle klubbens hold om tirsdagen fra kl. 18.00 til kl. 19.30 på græsbane 15 (fra den 1. april til den 30. september). I vinterhalvåret træner alle klubbens hold om onsdagen fra kl. 20.30 til kl. 22.00 på kunstgræsbane 1 (fra den 1. oktober til den 31. marts).

FC Culpa er derfor klubben for dig såfremt du ønsker at engagere dig i dit studie under uforpligtende og uformelle rammer, samt kombinere ovenstående med at spille i en ambitiøs fodboldklub med plads til alle.

Velkommen i FC Culpa